پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 118010
?? هزار حمله سايبري در يک سال به ايران!
تاریخ انتشار : 1393/01/01
نمایش : 1257

به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، سردار غلامرضا جلالي با اشاره به اينکه در برخي موارد آسيب پذيري ها مربوط به اشکالات شبکه مي شود و در برخي موارد نيز تيم هاي هکري به صورت آگاهانه به شبکه ورود پيدا مي کنند، ادامه داد: در مورد آسيب پذيري مربوط به ايميل ها که چندي پيش گزارش شده بود، آسيب پذيري از سوي چند هکر در مورد يک برنامه کاربري کشف و اعلام شده بود و به اين ترتيب به سرعت وصله امنيتي تعيين و جايگزين اين رخنه شد.

وي ادامه داد: ما به صورت مرتب توسط تيم هاي نفوذ و پايش اين آسيب پذيري ها را کشف و به دستگاه هاي ذيربط اطلاع مي دهيم چرا که بانکها و زيرساخت هاي ما از اين شبکه ها استفاده مي کنند و ممکن است اطلاعاتي از آن آسيب پذيري نداشته باشند که موضوع هک ايميل ها نيز مربوط به اين دسته از آسيب پذيري ها بود.

رئيس سازمان پدافند غيرعامل با بيان اينکه موضوع تهديد و حملات آگاهانه سايبري متفاوت از آسيب پذيري برنامه ها است، گفت: در اين مورد يک گروه هکر با طرح و نقشه عليه يک کشور اقدام مي کنند که در اين زمينه آمريکايي ها و اسرائيلي ها بر عليه کشور ما تلاش دارند تهديدات سايبري داشته باشند.

وي با اشاره به اصطلاح جنگ متمدنانه که از سوي وزير نيروهاي مسلح انگليس براي حملات سايبري انتخاب شد، گفت: مفهوم جنگ و حمله را دشمنان ما در فضاي سايبري آغاز کرده اند. نقطه اوج اين موضوع را مي توان در اظهارات اوباما ديد که گفت ما هيچ کاري بر عليه فعاليت هسته اي ايران نمي توانيم انجام دهيم که اين کلمه هيچ کار شامل نقشه هاي سايبري عليه ايران هم مي شود چرا که اغلب نقشه آنها در حوزه هسته اي مربوط به فضاي سايبر بود و اين اقرار مهمي است.

سردار جلالي با بيان اينکه اقداماتي که ما در فضاي سايبري انجام داديم توانسته کاملاً به تهديدات پاسخ دهد، افزود: آسيب پذيري ها شامل طبقه بندي حملات کم اهميت، حملات با اهميت متوسط و با اهميت بالا است که به طور کل مي توان گفت طيف زيادي از حملات سايبري عليه ايران در سال گذشته به صورت آگاهانه و با اهميت متوسط و بالا ارزيابي شده است.

رئيس سازمان پدافند غيرعامل با اشاره به آسيب پذيري خونريزي قلبي که در ذات سيستم هاي امنيتي کشف شد، گفت: برخي دستگاه هاي ما دچار اين تهديد شدند که ما آن را پايش و رصد کرده و به آنها اطلاع داديم اما در برآورد اوليه مشخص شد آسيب پذيري عمده اي براي کشور ما به وجود نيامد.

وي گفت: بيشترين آسيب پذيري در مورد خونريزي قلبي به صورت عمومي مربوط به ايميل هاي کاربران بود و نيز اغلب شبکه هاي بانکي اين ضعف را داشتند و ما متوجه شديم که اينها در حال نشت اطلاعات بودند.

سردار جلالي گفت: فقط بانک ملي اين ضعف را نداشت و آسيبي متوجه آن نشد.

وي با بيان اينکه ما به صورت فوري اين مشکل را کنترل کرديم، ادامه داد: در عرض سه روز يک وصله امنيتي در اختيار بانکها و دستگاه هايي که متوجه اين آسيب پذيري بودند قرار گرفت.

رئيس سازمان پدافند غيرعامل با اشاره به کشف و خنثي شدن حدود ?? هزار حمله سايبري در سال گذشته عليه ايران گفت: تهديدات در شبکه هاي حساس کشور محدود بود اما همه را پاسخ داديم و هيچکدام موفق به ورود، تخريب و توليد آسيب پذيري نبوده است. هم اکنون نيز برخي آسيب پذيري ها در حال کشف است که به زودي در اين زمينه نيز اطلاعاتي را براي جلوگيري از نشت اطلاعات اعلام خواهيم کرد.

وي گفت: تکنولوژي هاي در حال استفاده در کشور وارداتي و به همين دليل بايد در به کارگيري و انتخاب آنها در سيستم هاي اصلي و حساس کشور هوشمندانه تر عمل کنيم.

مرجع : خبرگزاري مهر

 

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html